Gdy kiedyś przygotowywałem się do prowadzenia swoich pierwszych warsztatów coachingowych w temacie wydajności i produktywności, wysłałem wstępnie opracowany przez siebie program zajęć do swojego mentora, przedsiębiorcy, który wcześniej przez wiele lat między innymi pracował jako szkoleniowiec w różnych firmach. Po zapoznaniu się z moim materiałem zadzwonił do mnie i zapytał:
– Skąd przyszedł ci do głowy pomysł, aby temat pracy z kalendarzem był w twoim programie ostatnim modułem?
– No… – bąknąłem – bo praca z kalendarzem to przecież coś oczywistego. Zastanawiam się, czy w ogóle nie usunąć tego modułu z mojego programu.
– Dlaczego miałbyś to zrobić? – zapytał. – Dla kogo ten temat jest według ciebie oczywisty?
– Dla wszystkich.
– Andrzej, jak zaczniesz szkolić liderów i przedsiębiorców w obszarze zarządzania swoją pracą, to będziesz zdumiony odkryciem, jak wielu z nich nie ma odpowiednich dla nich kalendarzy, albo też nie potrafi z nimi pracować. Prócz tego odkryjesz, jak wielu nie umie sensownie pracować z listami zadań i ustalaniem priorytetów. Prawie wszyscy wiedzą, że rzeczy te są ważne, jednak niewielu z tymi narzędziami pracuje.
– Ale – przerwałem mu – wydaje mi się, że logicznym jest, aby temat kalendarza w moim programie był później.
– Nie, Andrzej – powiedział. – Dobór odpowiedniego kalendarza, mądra praca z nim, a także tworzenie sensownych list zadań i ustalanie priorytetów, to podstawowe umiejętności przywódców, przedsiębiorców i biznesmenów. Chcesz, aby ci ludzie szybko przesuwali się do przodu i byli produktywniejsi? To zacznij od tych trzech tematów. Wszystko inne to dodatek. To jest logika, której masz się trzymać.
Faktycznie, gdy zacząłem szkolenia, byłem zdumiony odkryciem, jak wiele osób nie wykorzystuje w swojej co dziennej pracy potęgi:
- kalendarza;
- listy zadań;
- i właściwie ułożonych priorytetów.
Zachęcam Cię, wprowadź już dziś do Twojego życia małą zmianę, która przełoży się na Twój wielki przełom – zastanów się, jak w obecnym sezonie swojego życia powinieneś posługiwać się kalendarzem i zacznij to robić.
Zatrzymaj się na chwilę i zadaj sobie następujące pytania:
- Czy wykorzystujesz potęgę kalendarza, listy zadań i właściwie ułożonych priorytetów?
- Jak możesz mądrzej posługiwać się tymi trzema narzędziami?
- W jaki sposób na ten temat możesz uczyć się w najbliższej przyszłości?
Photo by Eric Rothermel on Unsplash
0 komentarzy